Dersin Adı | Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAY 117 | Güz/Bahar | 0 | 4 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilere sağlıklı beden ve sağlıklı yaşamın önemini kavramak, antrenmanın temel amacı ve görevlerini ayırt etmek, antrenmanda yüklenme ve dinlenme ilişkisini ayırt etmek, beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkilerini anlamak, kondisyonel ve motorik özellikleri ayırt etmek, yeterli kuvvet, dayanıklılık, esneklik kazanarak doğru kaldırma ve taşıma yapabilme becerisi yeterliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkileri, Kondisyonel ve motorik özellikleri Kondisyon çalışmaları, Sağlıklı beden ve sağlıklı yaşam için yaklaşımlar, Yeterli ve dengeli beslenmek, Antrenmanın temel amacı ve temel görevlerini, antrenmanda yüklenme ve dinlenme ilişkisi , Antreman teknikleri, Sporda ısınma ve soğuma, Motorik özellikler, Yüklenme çeşitleri |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkileri | Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
2 | Kondisyonel ve motorik özellikleri | Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
3 | Kondisyon çalışmaları | Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
4 | Sağlıklı beden ve sağlıklı yaşam için yaklaşımları | Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
5 | Yeterli ve dengeli beslenmek | Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
6 | Antrenmanın Temel Amacı ve Temel görevi | Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
7 | Antrenmanın planlanması | Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
8 | ARA SINAV | |
9 | Sporda ısınma ve soğuma | Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
10 | Sporda ısınma ve soğuma | Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
11 | Antrenman teknikleri | Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
12 | Antremanın bileşenleri | Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
13 | Antrenmanda yüklenme ve dinlenme ilişkisi | Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
14 | Yüklenme çeşitleri | Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
15 | Zirveye ulaşma ve zirveyi etkileyen faktörler | Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
16 | FİNAL |
Ders Kitabı | 1.Antrenman Bilgisi, Karabina, F. Pirselimoğlu, Edva, T. MEB Yayınları 4746. Ankara 2013 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1. Çeşitli görsel materyal, film, videolar |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 20 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 0 | |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | |
Final Sınavı | 1 | 6 | |
Toplam | 90 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Afet ve kriz durumlarında aktif olarak sorumluluk alır | X | ||||
13 | Acil Yardım işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest