DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IAY 117
Güz/Bahar
0
4
2
3
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Öğrencilere sağlıklı beden ve sağlıklı yaşamın önemini kavramak, antrenmanın temel amacı ve görevlerini ayırt etmek, antrenmanda yüklenme ve dinlenme ilişkisini ayırt etmek, beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkilerini anlamak, kondisyonel ve motorik özellikleri ayırt etmek, yeterli kuvvet, dayanıklılık, esneklik kazanarak doğru kaldırma ve taşıma yapabilme becerisi yeterliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Fiziksel etkinliklere katılım yoluyla, hareket bilgi ve becerilerini geliştirir ve bu becerileri alışkanlık hâline getirir.
  • Sportif etkinlikler yoluyla, spora özgü kuralları, bilgi ve becerileri uygulayar ve bu becerileri yaşantısında olumlu olarak kullanır
  • Vücudunu kullanması gereken etkinliklerde kendine güven duygusunu geliştirir.
  • Fiziksel uygunluğu geliştirmek için düzenli fiziksel etkinlikler yapmanın önemini fark eder.
  • Vücudunu kullanması gereken etkinliklerde kendisi ve çevresi ile ilgili güvenlik ilkelerini uygular.
  • Motor beceri gerektiren etkinliklerinde karşılaştığı problemlere çözümler üretir.
Ders Tanımı Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkileri, Kondisyonel ve motorik özellikleri Kondisyon çalışmaları, Sağlıklı beden ve sağlıklı yaşam için yaklaşımlar, Yeterli ve dengeli beslenmek, Antrenmanın temel amacı ve temel görevlerini, antrenmanda yüklenme ve dinlenme ilişkisi , Antreman teknikleri, Sporda ısınma ve soğuma, Motorik özellikler, Yüklenme çeşitleri
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkileri Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar
2 Kondisyonel ve motorik özellikleri Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar
3 Kondisyon çalışmaları Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar
4 Sağlıklı beden ve sağlıklı yaşam için yaklaşımları Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar
5 Yeterli ve dengeli beslenmek Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar
6 Antrenmanın Temel Amacı ve Temel görevi Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar
7 Antrenmanın planlanması Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar
8 ARA SINAV
9 Sporda ısınma ve soğuma Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar
10 Sporda ısınma ve soğuma Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar
11 Antrenman teknikleri Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar
12 Antremanın bileşenleri Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar
13 Antrenmanda yüklenme ve dinlenme ilişkisi Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar
14 Yüklenme çeşitleri Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar
15 Zirveye ulaşma ve zirveyi etkileyen faktörler Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar
16 FİNAL
Ders Kitabı 1.Antrenman Bilgisi, Karabina, F. Pirselimoğlu, Edva, T. MEB Yayınları 4746. Ankara 2013
Önerilen Okumalar/Materyaller 1. Çeşitli görsel materyal, film, videolar

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
1
20
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
0
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
4
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
1
15
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
5
Final Sınavı
1
6
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

X
3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

X
4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

X
5

Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

X
6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

X
7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

X
8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

X
9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

X
10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

X
11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

12

Afet ve kriz durumlarında aktif olarak sorumluluk alır

X
13

Acil Yardım işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest